reklama

Už kritizuje každý? Ale málokto si prizná omyl

Práve deštrukčná kritika vytvára dnes chaos a destabilizuje štát. Preto uvediem  iný, pozitívny poznatok pri mojich dvoch očkovaniach v bratislavskej Ružinovskej poliklinike, ktoré ma milo prekvapili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

S predstihom včas som dostal po prehlásení sa na prvé očkovanie na mobil správu, kedy a kam sa mám dostaviť na zaočkovanie. Celý tento úkon potom netrval dlhšie než nevyhnutný čas, tiež nenáročne a bez akejkoľvek nervozity. To ma po rôznych „výstrahách“ v médiách celkom prekvapilo.

Pri druhom vakcinovaní 18. marca mal som však značné osobné zdravotné problémy. Už predom som bol ako kardiak s výskytom fibrilácií srdca silno vystresovaný. Spôsobila mi to najmä správa v televízii, že v Ružinove sa vytvárali pri očkovaniach veľmi dlhé rady. Vznikol tam veľký chaos a nespokojnosť, takže potom tam musela zakročiť aj polícia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obával som sa, že s povinným respirátorom na ústach a nose, s ktorým sa mi až príliš ťažko dýchalo, skolabujem priamo v zdravotnom zariadení ešte pred zaočkovaním. Trošku ma však upokojilo spoznanie stavu, že v čakárni bol iba primeraný počet ľudí, a vládol tam pokoj. 

Lenže s respirátorom sa mi zle dýchalo (v prvom prípade som mal rúško), takže by mi zrejme srdce v časovo nevyhnutnom „procese“ skolabovalo. Preto som vysvetlil sestričke, čoho sa obávam, a všetko šlo potom urýchlene.

Veľký problém vznikol až po zaočkovaní, keď každý zaočkovaný si musí povinne odsedieť 15-minút v priestoroch ordinácie. Dôvod je ten, či sa po podaní vakcíny individuálne a náhodne nedostaví zdravie vážne ohrozujúca reakcia vakcíny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vysvetlil som moju situáciu, že ak ma hneď nepustia pred budovu nadýchať sa čerstvý vzduch, že mi hrozí fibrilácia srdca. MUDr. Štefana Gorthu, PhD, som tým dostal v oboch možných rozhodnutiach do riskantného postavenia. Ale problém bez prieťahov zvážil a rozhodol odborne, nie byrokraticky a opatrnícky. A čo podstatne, aj ľudsky v záujme mňa.

Dal mi číslo svojho mobilu, aby som mu mohol v prípade zdravotných ťažkostí z vakcíny hneď zavolať a prepustil ma von pred budovu na čerstvý vzduch aj . s papiermi o zaočkovaní. Tam som si mal niekde blízko odsedieť povinnú štvrťhodinku. A potom mu až len zavolať, či som v poriadku bez negatívnych príznakov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mňa celkom neznámeho človeka aj vyprevadil z ordinácie a poskytol cenné rady. Veril mi, čím osobne riskoval. Lebo som ho mohol sklamať a nedodržať nevyhnutnú časovú požiadavku. Tým, že hneď z polikliniky odídem, cestou niekde skolabujem, ponesie za to on zodpovednosť.

Preto mu a celému očkovaciemu tímu právom patrí moja srdečná vďaka a uznanie aspoň slovné. Veď prejav úcty pacienta voči lekárovi materiálny (aj symbolickej hodnoty) by trestné orgány mohli potom hodnotiť trestne ako prejav nedovolenej korupcie.

Aj na základe tohto individuálneho poznatku sa domnievam, že dnes médiá vyhľadávajú a zveličujú každé zlyhanie vo veľmi zložitom a zraniteľnom projekte, aké je samotné očkovanie proti mutantom Covidu -19. Namiesto toho, aby pomáhali v ťažkej dobe (na základe zistení v teréne) vylepšovať chyby samotného systému, tak často iba šíria neoverené, poplašné a superkritické vraj správy a komentáre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto „kritiky pre kritiku“ však v ničom nepomôžu občanom, ale ich len znepokojujú a zvyšujú všeobecný chaos a neistotu. RTVS sa už za jednu takú „kritiku“ musela ospravedlniť verejnosti, ale iné médiá v tom za túto dezinformáciu stále mlčia. Šlo o správu, že následkom vakcíny nečakane zomrela po zaočkovaní jedna v podstate zdravá žena na trombózu. 

Ale ak sa chce, tak v každej kritike (aj v oprávnenej) sa dá zistiť, že viacej zlyhávajú jednotlivé zložky systému, ktoré sa na jeho zlyhanie neraz len vyhovárajú. Hlavná časť zlyhaní a chýb je v samotných ľuďoch pri realizácii konkrétnej celospoločenskej úlohy. Keďže v rovnakej veci niekde to ide dobre a nikde vôbec nie. Výhovoriek a kritík sa ľahko nájde veľa. Kde je ochota, vôľa a odhodlanie tam sú zvyčajne aj priaznivé výsledky. Viď prípad v Ružinovskej poliklinike, ktorý som v blogu opísal. 

Jozef Sitko

Jozef Sitko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  315
  •  | 
  • Páči sa:  6 060x

Mgr. Jozef Sitko (*1935), v rokoch 1968 - 1971 komentátor denníka Smena a zástupca šéfredaktora týždenníka Expres. Z oboch redakcií ho komunisti vyhodili. Až do roku 1989 mal dištanc - zákaz čokoľvek publikovať.Následne založil prvý nezávislý týždenník Slobodný piatok, bol jeho šéfredaktorom. Bol tiež riaditeľom tlačového odboru a poradcom prezidenta M. Kováča. Potom založil Nadáciu Slovak Gold a štrnásť rokov ju viedol.Napísal šesť kníh. Jeho nový titul: Vedieť odísť.V roku 1991 získal hlavnú novinársku cenu Slovenského literárneho fondu a v roku 2000 mu prezident Schuster udelil za celoživotnú publikačnú činnosť štátne vyznamenanie Pribinov kríž III. triedy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu