reklama

Bol dôvod presunúť na súkromný blog „Otvorený list premiérovi ...“?

Správca zásah voči blogu zdôvodnil, že vraj som porušil kódex blogera. Lebo údajne by malo ísť o text, ktorého nie som autor. Ale to nezodpovedá realite. Keďže už v liste som informoval, že ho následne aj skomentujem, čo sa stalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

 V čom som teda porušil etický kódex blogera? Vari v tom, že v dobrej viere a zámere som chcel pomôcť občanom v predmetnej celospoločenskej veci? Keď ich zo zákona, prijatého vládou Fica v roku 2014, okrádajú podnikateľské skupiny monopolistov? Azda potom, keď ani opoziční poslanci (dnes vládni) sa viackrát nepresadili v NR SR návrhom na novelizáciu tejto asociálnej legislatívy pri odbere predraženého tepla a nehorázneho sa obohacovania „svojich vyvolených“? Veď ide pre domácnosti iba o jeho vynútený monopolný odber, bez trhovej alternatívy. To sa však prieči princípom trhovej ekonomiky, keď bráni podnikaniu konkurentom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto som len ťažko zobral na vedomie, že ÚS SR zamietol návrh 34. bývalých opozičných poslancov, aby nová vláda navrhla novelizáciu príslušného zákona parlamentu na schválenie. Vari tento rozhodujúci článok na dodržanie ústavnosti ešte stále trpí poplatnosťou voči nedávnej korupčnej kriminálnej dobe?

Keďže uverejnením Otvoreného listu ... na mojom blogu šlo bezpochyby o veľmi významnú iniciatívu nápravy starej krivdy v prospech občana, nemal som nijaký dôvod, aby som ho nezverejnil v plnom znení (bez úprav). Mohol som ho však odmietnuť zverejniť, ale to by bolo v rozpore s mojím názorom na morálnosť. A publikovať list len v citáciách, ktoré by som komentoval, by potom utrpel na hodnovernosti a obsahovej zrozumiteľnosti. Takže môj zvolený spôsob uverejniť najskôr list a hneď potom naň aj reagovať komentárom, považujem za jedine možný optimálny postup, ktorý je v súlade s novinárskou etikou aj Etickým kódexom Sme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže zásah správcu, že ho preradil z bežnej zaužívanej „normy“ na môj súkromný blog, hodnotím ako všeobecne neprijateľný čin. Tým poškodil predovšetkým signatárov „Otvoreného listu premiérovi ...“. 

Blog bol v prvý deň sprvu v desiatke Dnes – Najčítanejšie na prvom mieste (počtom čítaní až 2107x) a naberal veľké obrátky. Ale „odmlčal“ sa hneď potom, čo bol rázne preradený do „ticha súkromia“ blogu. Jeho čítanie sa tak načas zastavilo. Od polnoci v druhý deň však ožilo a prekvapivo, až rekordne rástlo. 

Vyskočilo priamo z karantény neprístupnosti blogu až na prekvapivých 3490x čítaní. Ale v tretí deň (dnes do 20.53 h.) však neuveriteľne upadlo na číslo – len 153x. Je to ozajstné najväčšie prekvapenie. Súčet troch necelých dní teda činí 5903x čítaní, čo je o niečo viac ako (podľa mňa) nepresný údaj v štatistikách blogu. Sú to však priam zázračné kamzičie skoky v čítaniach, ktoré neviem pochopiť. Ale jednu podstatnú príčinu týchto „skokov“ viem objasniť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyskočilo priamo z karantény neprístupnosti blogu až na prekvapivých 3490x čítaní v druhý deň. Ale v tretí deň (včera o 20.53 h.) však neuveriteľne upadlo na číslo – len 153x, čo je najväčšie moje prekvapenie. Súčet troch necelých dní činil 5903x čítaní, ako som už uviedol. Tieto priam zázračné kamzičie skoky v doterajších čítaniach neviem pochopiť. Ale jednu podstatnú príčinu ich „skokov“ viem objasniť. 

Stalo sa tak v dôsledku zverejnenia nadväzného článku „Ficov zákon „okradol“ domácností ...“. Keď práve následný môj komentár pomohol informovať, že „záhrobie“ nedostupnosti "ukrýva" blog - Otvorený list ... A tak sa jeho čitatelia dozvedeli, že utajený blog o predraženom teple som už zverejnil o deň skôr.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dané čísla a skutočnosti len potvrdili nevídaný záujem o túto na mojom blogu zverejnenú tému predmetného Otvoreného listu ... Ale veľká škoda, že hneď bol diskvalifikovaný a do uverejnenia nadväzného môjho komentára v podstate neverejný a nedostupný.

Navyše sa ukázala veľká nelogická disharmónia v počtoch čítaní prvého blogu (5903x) a môjho druhého - čítaného o polovicu menej! Hoci si čitatelia prvého „utajeného“ blogu museli ešte pred jeho čítaním prečítať najprv ten v poradí druhý blog. Lebo si až potom mohli kliknúť na Otvorený list premiérovi Matovičovi.

(P.S. Prosím o prepáčenie za "koňskú veľkosť" písma, ale chyba bude vo "vysielaní správcu". Pretože každá moja snaha zmenšiť z kľúča na blog takto veľké písmo je márna. A čo navyše, až dnes sa mi text článku podaril preniesť na blog (zo včerajška) asi na desiaty pokus.)

V čom som teda porušil etický kódex blogera? Vari v tom, že v dobrej viere a zámere som ch

Jozef Sitko

Jozef Sitko

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  322
  •  | 
  • Páči sa:  6 308x

Mgr. Jozef Sitko (*1935), v rokoch 1968 - 1971 komentátor denníka Smena a zástupca šéfredaktora týždenníka Expres. Z oboch redakcií ho komunisti vyhodili. Až do roku 1989 mal dištanc - zákaz čokoľvek publikovať.Následne založil prvý nezávislý týždenník Slobodný piatok, bol jeho šéfredaktorom. Bol tiež riaditeľom tlačového odboru a poradcom prezidenta M. Kováča. Potom založil Nadáciu Slovak Gold a štrnásť rokov ju viedol.Napísal šesť kníh. Jeho nový titul: Vedieť odísť.V roku 1991 získal hlavnú novinársku cenu Slovenského literárneho fondu a v roku 2000 mu prezident Schuster udelil za celoživotnú publikačnú činnosť štátne vyznamenanie Pribinov kríž III. triedy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu